torsdag 19 april 2018

Mellan två årstider

På fredagens skidtur medan jag tog igen mig på en framtinad sten kom tanken att jag vill verkligen inte att vårvintern tar slut, jag vill skidra vidare på de hårda fina skoterspåren några veckor till, känna solens varma strålar mot mitt ansikte flera timmar till, men det var säsongen sista skidtur nu har skoterspåren luttras upp och till och med hundarna sjunker igenom på vissa ställen.
Skoterturen igår var mer otäck än trevlig, skidan sjönk helt plötsligt ner och man fick vara på helspänn. Grabbarna testade sina nya slalomskidor och för dem var det samma, i skogen sjönk de ner och liftgubbarna kunde inte säga hur många dagar backen kommer att vara öppen, kanske var gårdagen den sista dagen?
 Solen jobbar hårt för att tina bort alla snö som fallit under vintern, men innan allt torkat upp så är det en sandig och smutsig tid vi har framför oss, hundarna drar in så mycket att jag har inneskor på fötterna. Vi tar bilen några kilometrar för att få gå på asfalt, vilket i och för sig är ganska härligt.
Barnen har plockat fram cyklarna och det stegras på gården och tjatet om att få ta cyklarna till Bränna är igång. Vart tog regeln att man inte tar fram cyklarna innan 1 maj, eller innan de sopat gatorna???



Linda-Marie Erikssons foto.            Linda-Marie Erikssons foto.


Barmarken visar hur det såg ut 23 april 2016, i år har vi lite mer snö....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar