tisdag 10 juli 2018

Långledigt innan semstern

Jag har gått på långledigt och på måndag börjar min semester, men informellt kan man ju säga att jag har semester från och med idag. Jag har sovit till 12:00 för att hinna med en lunchdate på Brännvalls med mina äldsta vänner, jag tror alla utom C tog räksallad, en stört skön lunch med massa surr om allt mellan himmel och jord. Jag har skrivit det förut men jag är så otroligt tacksam över att jag har mina gamla vänner, vi ses ca tre-fyra gånger om året men det är riktiga guldkorn varje gång vi ses.

Linda-Marie Erikssons foto.


Grabbarna hängde i Bränna medan jag var på date och så klart var de inte riktigt klara när lunchen var slut så jag chockade gammelkroppen med 12 km inlines på Lappberget, jag skulle ha nöjt mig med 9 km men jag hade bestämt mig för 12 och då varvade jag på åtta varv runt 1,5:an i ca 25 graders hetta. Jag kan säga att ikväll har jag fått betala för det, benen värker och vätskebalansen har fått stödjas med vätskeersättning. Att jag inte kan förstå mina begränsningar??? Nästa gång är det 9 km som gäller.
Jag såg inga ormar och det är jag tacksam över, för jag duger inte till att bromsa, hoppa eller svänga i fart.

Linda-Marie Erikssons foto.

På grund av tryckande värme fick inte Gina komma med på Lappberget, man ska inte plåga hundarna under de varmaste timmarna med fys förutom kanske simning så vi har gått en väldigt sakta promenad nu ikväll, mina ben är stela som trästyltor.


Avslutar denna underbara dag med en flaska Prosecco, imorgon väntar bad i mina barndomstrakter med systeryster och våra smågrabbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar