måndag 3 september 2012

Holly

Foto: Matilda Vilda Larsson som nybliven hundägare :-)
High Score High Society "Holly" Äg. Matilda Larsson

Det är med blandade känslor jag köpt denna sockernos till Matilda, men jag har lovat henne att gå Grans och indirekt lovat henne en egen hund.
Nu får jag hoppas att hon klarar av det på egen hand med stöd från mig, men det känns lite bättre att ta över en springer tik istället för en till brukshund om det blir så.

Planen med Ginas hundträning är att lägga in den på dagtid så dagens moment var Sitt-Stanna.
Viktiga är att lämna hunden med höger ben och få stabilitet i momentet.
Gina fattade galoppen ganska fort, men jag träna några gånger för mycket och hon hann bli ofokuserad :/
Sen upptäckte jag att boll är mycket bättre belöning än Frolic.

1 kommentar: