tisdag 1 oktober 2013

Mina dagar är helt underbara

medan mina barn är på skolan kan jag gå på långpromenader och träna hund, ofta hinner jag med kaffehäng hos någon vän som jobbar oregelbundna arbetstider. Jag behöver inte ha dåligt samvete för att mina intressen tar "tid" från andra i familjen och varje träningspass med Gina är så roliga och jag känner att vi kommer framåt i vår hundträning :)
Efter kl 16:00 smäller det och det är ett långt stressmoment till pojkarna sover för natten, men allt är under kontroll om middagen är färdig att äta kl 16:30. Så det gäller för mig att ha den färdig då hinner vi med det vi ska. Egentligen skulle jag behöva få in städning någon gång under veckan, men jag har svårt att prioritera städning, tyvärr för jag skulle gärna ha det fint och städat runt mig, men jag har inte den förmågan. Ett hem ska ju vara rent och fint, inte vara fullt med returpapper, tomburkar/glas och alla dessa kläder som ligger slängda överallt, hundhåret gör ju inte hemmet finare heller.
Men vi har ju inte riktigt en svinstia här eller att "Rent hus" borde komma hit, men vi har ju lite mycket grejer på ställen som sakerna kanske inte ska vara på...

"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete".


Nåja, jag har ju en hund jag vunnit tre av fyra tävlingar med :)
Två träningspass idag som resulterade i nöjd matte, jag la ut rutan i motionsspåret på Halljärv, några skick gick bra och ett par gick rövdåligt, kvällsträningen gick alla skick bra.
Jag känner mig lite nöjd med fjärren, hon kan ligga på en femma där och vi har ju ännu några dagar kvar att träna.
Målet med tävlingen på lördag är minst 165 poäng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar