lördag 28 september 2013

Jobbar helg

betyder att jag sover, äter och rastar/aktiverar hundarna. Har jag tur har Henrik åkt iväg med pojkarna och då behöver jag inte ens tänka på familjen. Att jobba 30 timmar på natten på tre dagar är lite krävande, eller jag kan inte räkna med att jag gör så mycket mer än det. Huset förfaller och det gör att måndagen blir lite mer irriterande för då ska "allt" röjas upp. Nä, min kära sambo städar inte huset på mina jobbarhelger, han håller koll på alla fyra barn, vilket är mycket värt.
Tonåringen ska på fest :/
Det är svårt att släppa på tyglarna och lita på att de inte sliter sig helt lös, men det är en del av föräldrarskapet, ansvar under frihet!

Hundträningen kommer tillbaka imorgon och då provar vi med "fjärren", en tröskel som ska bestigas som i dagsläget känns som ett berg :/
Utmaningar är till för att antas och problem ska övervinnas, eller hur?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar