lördag 14 november 2015

Nya utmaningar

Jag har fått några (25%) nya arbetsuppgifter under dagtid fram till nyår, jag jobbar administrativt 10 timmar per veckan och det är ju lite annorlunda men roligt att göra någon annan. Lite kruxigt att kombinera dag och natt, men absolut inte omöjligt och det är ju inte för alltid. Nu när jag jobbar dagtid och 100% är jag ännu mer säker på att nattjobb passar oss mycket bättre än om jag hade gått dagtid, jag förstår inte hur familjer hinner med jobb, barnens skolgång, träningar, middagar, handlingar, tvätt, städ och att ha ett eget socialt liv??? Detta blir en stor besparing för oss att ha mig att jobba heltid, jag hinner ju inte ens ranta runt + att lönen är aningens högre.

 Barnens iup-samtal börjar närmas sig, alla tre som jag får gå på är bokade och ett genomfört, den minsta var första ut och det går i det stora hela bra, lite att tänka på och lite att ta till sig sen är det bara att köra på för minioren. Fridas iup blir ju väldigt spännande eftersom hon bytt skola och går ett högskoleförberedande program, inte "bara barn- och fritid" som mig.

 Terrordåd i Paris, ondskans makter gör sig påmind, var är vi på väg i världen?
Denna utveckling gör mig rädd...

Snabb uppdatering, men nu ska jag kila vidare, idag väntar derby för MicroBlå Maskinen i Skogshallen mot Kalix Vit och Kalix Röd, MiniBlå har träningsmatch i Haparanda, Lilla Blå spelar i Jokkmokk och den "riktiga" Blå Maskinen har seriematch i Luleå. Alla maskiner tuffar på idag, vi hoppas på massa mål och vinster i vår favör :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar