söndag 1 november 2015

Köp och köp det är det enda jag ser

Nu under två veckors tid, minst har vi konsumenter matats med reklam om Halloween. Leksaksaffärer har visat vad de har i reklamblad i massor gissar att massa fina träd gått åt till att få fram allt papper som visar den ena otäcka dräkten efter den andra. Vi har fått reklam från olika blomsterbutiker om ljusbrickor, blomster arrangemang, gravprydning och massa annat skit. Halloween var igår och idag matas vi av att köpa något fint till Farsdag, mail från lyko, nordic feel och kicks var i min inkorg på hotmailen. Kom ihåg far på sin dag, hur ska alla barn och ungdomar som inte har någon far att fira göra? Eller de som har en far men hatar eller fruktar denna människa mer än de kan säga?! Vem ska dessa sötnötar rita sina teckningar till?!
Nä Farsdag har blivit ännu ett tillfälle för affärerna att tjäna pengar och de som redan känner sig misslyckade får känna sig lite mer utanför och misslyckade ännu en dag...
"Nääää jag är inte bitter jag"....

 Idag ska sönerna få friåka och lille Adam ska få hälsa på dagiskompisen Siri, det blir en bra dag. Imorgon börjar jag jobba 100% jag har fått erbjudande att utöka min tjänst med 25%, detta i sin tur ger mig andra uppgifter och en utmaning i mitt annars ganska invana arbete. Det ser jag fram emot.

 Målet med fläsket känns lite svårare att nå, jag hade ett bakslag under lovveckan och gamla ovanor kom tillbaka, så nu får jag ta nya tag och kämpa lite hårdare de 8 veckorna som är kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar