fredag 4 mars 2016

Tjejvasan - check

Nästan 200 mil i bilen för att få åka 3 mil skidor, mellan Oxberg och Mora. Bilresan gick bra då sällskapet var bland de bästa. Ett stort missöde i Söderhamn, vindrutetorkarna plockades bort då någon motor som styr dessa havererat, lite spännande och väldigt farligt, vi fick lägga vårt öde på vädergudarna.
Stugan Åsa fått tag på var så fin och fräsch, super sköna sängar (jag hade egen kupé) och nära till målgång och Mässan. På lördagmorgon åkte Jenny och Åsa iväg med "bussen" till start, Carro och jag kunde chilla kvar i stugan eftersom vår start var senare. Allt runtomkring detta lopp är ju fantastiskt ordnat, väldigt smidigt.
I startfållan provade vi skidorna och det kändes glidigt, jag hann bli orolig för bakhalt. Bröderna Hansson hade tagit sig an Carro och mina skidor. A som stod för fästet hade varnat oss för att det var svårt att valla rätt. Men vilket jobb de gjort, för varje bentag gled jag dubbelt så långt som tidigare. De backar vi passerade kunde jag "springa" uppför, fästet höll hela sträckan.
Målet var att vi skulle vara i mål senast 16:00, alltså en tid på 04:15, men på grund av perfekta skidor, super väder och "lätt" bana klarade jag det på 03:23:34, visst det kan tyckas vara en dålig tid, men för mig är det bra, bästa tiden orkade jag få på den sista milen. Sen låg jag däckad resten av kvällen, vätskebrist de lux. Sov som ett litet barn just efter åtta, vännerna skålade i bubbel och jag med Resorb
Söndagen tillbringades i bilen, vädret var fantastiskt och vi klarade oss ganska bra utan torkare.
Då vi passerade Umeå kändes det ut som om vi nästan var hemma.

 Absolut kan jag göra om detta, förmodligen redan nästa år 😊.
Nu sportlovar vi och tar det lugnt mellan varven.
Bilder från Mora resan kan man se på Carro, Jenny och Åsa bloggar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar