tisdag 14 mars 2017

Jag har gått under jorden

..nej då, men jag har gjort en stor förändring i mitt liv.
 Jag har bytt arbetstider och helt bytt bana när det gäller mitt yrke. Sen 1 februari jobbar jag på Isolamin, som besiktningsman. Mina arbetstider är dagtid, måndag-fredag så jag hinner ju inte umgås med någon under veckorna och hittills har alla helger varit uppbokade med hundträning, hemvärnsövning, hockey och kalas/fester. Det är ju gudomligt att vara ledig på helgerna då det oftast är på helgerna det händer saker och ting.
 Samtidigt känns det konstigt att inte arbeta med människor, jag tycker att jag är ganska duktig på mitt "vanliga" jobb, jag känner nästan varje gång jag kommer på jobbet att jag gör skillnad, att jag förbättrar nätterna för en och annan. Nu kan jag inte riktigt känna att jag gör någon skillnad, eller jag vet ju att jag gör ett jobb som behövs nu också, men jag känner mig inte så himla duktig på mitt nya jobb. Jag kan missa att en flisa är borta från en platta eller att ena klinkerplattan står upp aningens för mycket, men jag lär mig ju och jag tycker att det är jätte roligt att jobba på en arbetsplats men mesta dels män och åldrarna varierar och jag befinner mig i mitten av åldersspannet. Jag känner att det är skönt att inte vara så involverad och engagerad i lednings- och verksamhetsfrågor. Jag bara jobbar och talar absolut inte för någon annan än mig själv. Klockan 16:00 åker jag hem och sen behöver jag inte ödsla en enda tanke på Isolamin förrän 06:45 då jag stämplar in igen, jag har stämpelklocka nu för tiden.
 Eftermiddagarna/kvällarna är jag helt oföretagsam och får just och precis undan middagsdisken och ev starta en tvättmaskin. jag skulle vilja orka ta tag i bättre omhändertagande av Gina, i den bästa av världar så skulle jag vilja komma mig för en fysrunda och ett träningspass varje eftermiddag, men det verkar sitta hårt fast med det.

 Mitt vanliga jobb står inför förändring, vi ska ha "fasta" scheman, ja måndag till fredag är ju så fast som det kan bli, men då är helgerna lediga och nu för tiden är det helgerna barnen är lediga.
Henrik har fått jobb i sex månader, han kommer att jobba dygn så jag vet inte hur ett fast schema ska se ut för att det ska vara optimalt för mig att jobba? Det är inte riktigt i tid att pojkarna kan sova ensam, men hur roligt blir vårt liv om vi ska gå omlott varandra??? Det fungerar ju inte heller. Om jag får tjänstledigt tre månader till så ger det mig tid att se hur det fungerar med H's nya jobb. Får jag inte tjänstledigt vete tusan hur jag ska göra...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar