lördag 11 november 2017

Klick-Klick-Klick

Julklappsjakten är igång, syskonbarn är klart och syskonen ska vi spela olika "julklappsspel" med, vi har kört detta med Drugge några år men för Eriksson är det nytt. Julhysterin är igång, mina tankar inför julklappsköpen är nog redan spräckta, jag brukar ha en plan och det brukar vara typ MAX fem julklappar till barnen, men det brukar sluta vid sju. Jajjomensan jag överkonsumerar varje jul och januari är alltid en lite fattigare månad. Detta år kommer det att bli väldigt fattigt eftersom jag bara får lön för tre veckor, jag är anställd till 22/12 och jag gissar att jag inte behöver skriva att jag som anställd tycker att det suger, men kan förstå att företag tjänar massor på detta...
Men som en vän skrev, att det är bara att gilla läget, eller så inser man att man är för gammal för sånt här och blir lite mer klarsynt på vad som gäller i framtiden?! För jag behöver inte gilla läget utan jag har förmånen att ha en valmöjlighet att välja om jag vill gilla eller inte gilla läget.
 Idag ska jag åka till Sunderbyn och se när Lucas och hans gäng möter deras "blåa lag". Efter förra matchen fick Lucas migrän så idag ska vi preparera honom med Resorb och hoppas att han klarar sig från den fruktansvärda huvudvärk som kan slå ut honom totalt under flera timmar...

 Förutom att se hockey, imorgon väntar match för Oscars gäng i Övertorneå, så ska vi fira Frida som fyller 18 år imorgon. Det blir tacos ikväll och tårtkalas imorgon för hela familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar