fredag 17 november 2017

Novemberbarnen är nu ett år äldre

 Frida har gått och blivit myndig, 18 år gammal och vuxenvärlden väntar på henne. Egentligen så har hon redan tjuvstartat i denna värld, då hon valde att gå gymnasiet i Luleå och flyttade hemifrån redan som dryga 15 år eller knappt 16 år fyllda och har ju i skrivande stund klarat av gymnasiet mycket bra. Nu är det bara slutsträckan kvar.
 Oscar är året under tonåring och jag kan inte fatta att det är dags med en tonåring i huset igen, insikten att åren springer förbi kommer till mig.

Linda-Marie Erikssons foto.                         Linda-Marie Erikssons foto.

 Kung Bore har slagit klorna i oss idag, snön vräker ner och har gjort det mer eller mindre hela dagen. Vi har fått massor av snö, marken är ordentligt vit. Jag gjorde missen att ha kupévärmaren i bilen hela arbetsdagen så LBG:n går att likna med en pansarvagn på grund av all is som bildats runt omkring den likt en sköld, inte alls bra.
 Men att snön kommer välkomnar vi.

 Sista tiden har jobbet krävt en hel del övertidstimmar så nu har jag fått ihop till min jul ledighet, det tackar jag för. Jag funderar på att ta ut resterande övertid i pengar, lite extra tillskott i skattkistan lagom till jul är ju inte fy skam. För det ser inte ut som om övertiden kommer att upphöra, tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar