onsdag 20 februari 2019

Underbara dagar

Vårvintern är här och jag njuter av att ha skogen intill husknuten, det är nu det blir skidturer i skogen så fort möjlighet finns.


Bilden kan innehålla: träd, himmel, utomhus och natur


Bilden kan innehÃ¥lla: träd, snö, himmel, utomhus och natur      Bilden kan innehÃ¥lla: snö, träd, utomhus och natur


Men trots att skogen finns intill min husknut så börjar jag känna att Överkalix är aningens litet. Det finns för få barn i Överkalix, skolan är som den är och det är svårt att få ihop lag till grabbarnas intressen, vi har försökt få in dem på skidor men det går inte riktigt hem, eller de kan åka skidor men det är för att få kondition till hockeyn och fotbollen...
 Till alla som vill testa sina vingar säger jag "Go for it", stigen hem är alltid vältrampad, men själv är jag ganska feg, skulle jag våga testa mina vingar någon annanstans?
Det är frågan det, trots att min stig hem också är vältrampad...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar