söndag 28 februari 2021

Helger



 När man jobbar måndag - fredag är helgen återhämtningstiden och i dessa tider när hockeyn är inställd så hinner jag åka skidor på helgen. Igår packade vi matsäcken och tog lunchen vid Kattiskojan, grabbarna åkte skoter men Frida och jag åkte skidor. Mat smakar bäste utomhus på vägen hem hade vi tre mycket trötta hundar. Nästa gång ska vi nog koppla hundarna medan vi äter/fikar. 

 Sista veckorna har jag varit så himla trött, jag har stupat två-tre timmar i soffan varje kväll och ändå somnat som en stock till natten. Jag vill inte ha det så, jobba-äta-sova varje kväll. Vill i allafall få in någon slags hundaktivitet, gärna hundträning eller en fysisk aktivitet. Social samvaro med andra utanför familjen är ju inte möjligt just nu. På grund av mitt jobb så testar jag mig tre gånger i veckan, med både "snabbtest" och PCR. Grabbarna har distansundervisning två dagar i veckan fram till sportlovet. Vi har inga planer för sportlovet, jag jobbar hela den veckan och har inte tagit ut någon ledighet. Få se när vi kan leva som tidigare, jag skulle vilja åka till Luleå och strosa runt men det får ännu vänta. Luleå rusade ju upp i smittade förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar