tisdag 17 januari 2012

Januari

Jag avla ett nyårslöfte...
Tanken är att försöka ta vara på den tid vi kan och vara tillsammans, så en planerad aktivitet i månaden.
Januari blev det Leo´s lekland, vilket pojkarna uppskattade väldigt mycket, Frida valde att be Lina komma med och Matilda hade helt andra planer så hon stannade hemma.
Om vi ska ha en trevlig gemensam tid tillsammans går det inte riktigt att "tvinga" med en tonåring på Leo´s.
Men Februari står det badresa och då ska Matilda ta med sig Emma...

Henrik och jag har så lätt att bara sitta en dag och "gnälla" att vi har så mycket inplanerat och ingen tid för att bara vara och därför ska vi försöka komma bort från gnället och hitta på saker.
Med att planera in en aktiviteter på helger gör att mina lediga veckodagar bör innehålla lite "hemvård" ;)

Jag har lite tankar kring min älskade Flex...
Det är som om han blivit gammal och lite deprimerad, jag känner lite dåligt samvete för att jag inte riktigt tar hand om honom, han är tovig och lurvig, några har påpekat att han blivit tjock, men jag vet inte...
Missköter jag honom? har jag börjat behandla honom som en gamling trots att han inte är det?
Idag har jag tagit mig för att boka tid för badning av båda hundarna hos Yvonne och sen ska jag ta hem trim maskinen och innan veckan ska båda hundarna vara trimmade!!!
Jag tror inte att Yenna ska ställas något i vår så då kan jag ju klippa henne själv, men risken att det blir lite "hackigt" :)
Bildbevis kommer!!!

"Gräv inte upp större sten än du orkar bära"

1 kommentar:

  1. Kommer ni till Boden för att bada? det skulle verkligen vara så skoj att träffas :)

    SvaraRadera