söndag 4 mars 2012

Beslut

Nu har jag fattat mitt beslut, jag har ansökt om omplacering till en nattjänst på ett annat boende, jag ska prova på att jobba natt i tre månader och går det bra ska jag ta tjänsten.
Bara ingen med mer tid eller omplacering på grund av hälsoskäl söker den ser det ut som om jag får den.
Den ska tillsätta 1 april och före det ska jag hinna gå tre nätter bredvid, så det är snart.

Egentligen är det blandade känslor jag söker omplacering, det känns tillika som om jag väljer bort mina arbetskamrater och det blir ju himla tråkigt att inte jobba med dem, men jag tror att det blir bättre hemmavid med att gå natt, jag tror jag kommer att vara hemma mer och jobba då de andra sover.
Det kan ju hända att jag förskönar allt med nattjobb!
men jag sökte ju natten på tallvik tidigare, men då gick en med mer tid före mig så inget är ju spikat att jag får natt den här gången, men jag hoppas...

2012 ska ju bli året då jag släpper alla måste och ska försöka göra det jag vill och inte sånt andra vill att jag ska göra...
Att jobba 100% dagtid med tre aktiva skolbarn och lilla Lucke kan ibland bli lite övermäktigt, men nu har jag gallrat i mina åläggande och snart finns bara en post kvar och den vill jag ha kvar iallafall detta år.

Hunderiet börjar också få en klarhet och det lutar stark mot att jag avvaktar, jag vet inte vad jag vill med hunderiet just nu....
Jag njuter av utställningsdagarna i en stol på en fotbollsplan någonstans i norden med blicken ut över massa vackra hundar och olika slags människor som borstar och fejjar för 3 minuter i ringen :)
jag vill inte välja bort det.

Esko och jag innan BIS-valp i Piteå.

Yenna BIM piteå.

Samtidigt som morgonstunden i bilen på väg till olika spårskogar och pirret i magen som till sist blir en stor klump illamåeende innan jag får komma in på planen och göra bort min tävling och alla timmar på träningsnivå innan ställandet sitter perfekt eller känslan då ett problem löser sig och man inser att hunden gått på mina ben istället för min röst. Ja den känsla är fan bättre än... ja du vet petra :)





MEN jag är inte där ännu....
jag måste ta hand om de hundar jag har och låta Flex bli gammal <3

Nu väntar lite utomhuslek innan det är dax för jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar