måndag 30 april 2012

Zepiras Lilla-My


Låt mig presentera vår nya familjemedlem, "Gina" <3





Planerna för denna tös är många och stora, men vi får väl se vars vi hamnar, tanken är dock att det kommer att bli min tävlingshund inom de lägre klasserna i lydnad och i brukset blir inriktningen spår.

I dagsläget jobbar vi med leken, hantering och presentation av olika människor i hemmiljön, det går bra hon är social och öppen till alla våra gäster, tyvärr har Yenna fört över lite skall då en del kommer in och det hoppas jag verkligen att jag ska kunna få bort.
Från och med idag har jag vissa av återkommande gäster (lillebror, lillasyster, mamma och svärmor) att göra  "tandvisning" på Gina, bara för att få in hanteringen redan nu.

Jag har läst i någon hundbok att hunden inte har förmågan att kontrollera sin urinblåsa eller tarm förrän tolv veckors ålder så rumsren är hon inte, visst lyckas vi med att kissa ute men det är bara ren tur :)

Ett annat problem jag sett att många hundägare har är kloklippningen, så idaghar jag klippt klorna på Gina och det gick mycket bra, lite sprattel som gav med sig när jag höll fast henne och tydligt visade att det inte var någon idé att trilskas.

Det som känns så himla bra med denna flicka är att hon härstammar från min favorit schäfer hane genom tiderna Jebas Erax, på ett sätt känns det som om cirkeln är lite sluten...

Vad framtiden har med sig får vi vänta och se, men nu har resan startat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar