torsdag 3 maj 2012

Långledig

Nu har jag nio dagars ledighet och ska verkligen försöka njuta av dessa dagar.
Idag har vi varit i skogen drygt en timme, Lucas, Emil, mamma och sex hundar, det var lite spänt mellan Birk och Flex, men vi hade en av dessa två herrar kopplade för att jag skulle ha kontroll.

För några år sen var jag på en föreläsning som studiefrämjandet anordnat som berörde skotträdsla bland hundar, där tog han även upp "problemet" om att speciellt kvinnor var intresserade att gemensamt gå på promenader med sina hundar tillsammans och att det var lika chansartat som att slå med två tärningar och dessa skulle blir sexor båda två som att olika hundar i alla de möjliga åldrar och kön skulle fungera ihop.

Jag glömmer ofta bort att hundar är individer där rangordningen styr allt, detta kanske beror på att jag aldrig varit med om ett riktigt hundslagsmål, för det hörs vara riktigt otäckt.

Annars flyter allt på med Gina, vi försöker leka och hålla kvar kontakten valpar alltid söker hos sina ägare.

Nu vänta lunch för oss som deltar i ledighetskommitén :)

Njut av vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar