fredag 7 juni 2013

Berlin, Björkodamm och Bulandet :)

Mina skolbarn hade utflykt med Strandskolan :)
Tyvärr kom Nordanvinden och regnet till Norrbotten igår, men Frida och Oscar verkade nöjda med sina utflykter iallafall.
Fridas klass med sex lärare åkte till björkodammskojan på en Temadag om skogen nu och förr, övernattning m sovsäck och liggunderlag i militärtält, gissar att Frida har haft roligt.
Eleverna har fått grupp uppgifter att göra under två dagar med helt egen tidsplanering och redovisning efter två dagars jobb, när lärarlaget presenterade tanken m arbetet och upplägget lät det väldigt roligt men jag tänkte att det klarar de aldrig, det blir nog inga redovisningar på måndag. Men ack så jag bedrog mig, alla hade klarat det galant och jag hade fel :)
Jag håller Frida så mycket "mindre" än vad hon är, lilltjejen min.

Jag har kommit till en liten återvändsgränd i hundträningen, vet inte om det beror på överträning eller  att jag har över tävlat?!
Jag känner att vi fått in lite slarv i momenten och inför tävlingen imorgon känns det osäkert om hon kommer att påvisa pinnarna, budföringen känns inte säker och framförgåendet kommer jag att stå över. Efter Appellklass spår tävlingen imorgon har vi tävlings uppehåll till i slutet av juli, det blir bra då måste jag jobba på noggrannhet igen och nya moment ska in.

Nu ska jag på bankbesök, vi ska eventuellt byta bank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar