lördag 1 juni 2013

ZePiras Lilla-My LP1

Ett av årets mål är idag uppfyllda och det gick lite bättre än vad jag hade räknat med :)
Gina och jag har nu erövrat vår första titeln, LP1
( = Lydnadspris klass 1 det krävs att få minst 160 poäng, ett första pris, i tre tävlingar i lydnadsklass 1)
Eftersom jag inte trodde att vi skulle få så höga poäng och fixa det på tre försök hade jag anmält mig till ytterligare en tävling imorgon i Gällivare- BHK Malmen, men jag har strukit oss från den eftersom det inte behövs mer lydnads ettor och jag tycker att Gina verkar lite trött på momenten i den klassen.

ZePiras Lilla-My LP1 

Domare: Aina Vannestål

Platsliggning 9.5 poäng, DK (=dubbel kommando) avslut
Första gången vi får göra om platsliggningen på grund av bus i samband med den. En "tollare" spanar in Gina och efter 20 sekunder reser den sig och går fram till Gina hon ligger still tills han kommer i baken på henne, då flyger hon upp. Vi får dock lägga om. Vad ska man säga?! Jävligt trist när sånt händer, men inte så mycket att göra åt :/.
Tandvisning 10 poäng, jättefint.
Linförighet 9 poäng, tränger o. sen helomvändning.
Den sena omvändningen berodde på några agillity tjejer som tränade precis på andra sidan vägen och gina fastnade i dem för två sekunder och då blev hon sen, undanflykter är hundägaren bästa att komma på :)
Läggande DK (handen)
VAAAA?! måste vara nåt ticks jag har för mig för jag gjorde det helt omedvetet!!!
Inkallning 9 poäng, DK, avslut.
Snett sittande i av slutet, mitt huvud måste ha stått för DK:et.
Ställande 8.5, föraren tempoväxlar, DK
Nej vet ni vad detta stämmer inte!!! Jag hade en annan domare i publiken och denne såg varken det ena eller det andra :/.... "Domar´n dömer som han vill"....
Apportering 7 poäng, sitter ej, pos.
Pos= position, hon flyttade rumpan ett kvarts varv men höll fast apporten.
Hopp över hinder 8 poäng, slår i.
Jo då en rivstart och ett två plankor för lågt hinder och Gina slår i :/ Tyvärr sånt som händer, inget Gina gör med flit så inget att hänga läpp för...
Helhetsintryck 8.5, anser vara slarvig.
VAAAA?! lydnadsklass 1 och det är en pigg och vaken hund som följer med och får höga poäng trots åska i luften och 25 grader varmt!!!

Poäng: 177,klassvinnare för andra gången och tredje första priset på tre veckor med en hund som precis blivit 15 månader, det är bra!!!

Många DK blev det idag, domaren måste ha sett mina små "ticks" tyvärr är jag inte riktigt medvetna om dem själv :/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar