torsdag 19 september 2013

Strandskolan.

Det verkar blåsa isande nordanvind och regna små spik på Strandskolan.
Många föräldrar och barn överväger att byta till "friskolan" på grund av oroligheterna inom den kommunala skolan. Mina/våra barn trivs på sin skola med sina pedagoger och klasskompisar så vi har inga funderingar att byta skolan i dagsläget. Det är ändå bra att det finns en valmöjlighet.
 Den sista tiden har jag funderat på människors sätt att tänka och vara, jag förstår mig inte hur en del resonerar eller hur man bemöter varandra, säkert tänker andra människor så om mig också. Min väns kloka ord "alla är vi olika" går inte in just nu :/.

Sista natten innan långledigheten, kom lite senare eftersom jag bytte tisdag mot torsdag. I tisdags hade vi föräldrarmöte på Furuhedskolan, jag fick ett bra intryck på skolan. Matilda trivs och tycker inte bussresorna är alltför jobbiga, än så länge, men de har väldigt mycket läxa.



"Man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar