onsdag 25 september 2013

Vi följs åt, min vän och jag

Sommaren 1988 träffade jag Sara första gången, hon var hos hennes pappa som bodde på "Gränderna", granne med Linda Bodén, en hel helg hängde vi på stan i Luleå under Sjöslaget :)
Sen dess har vi följts år på ett konstigt sätt, årets efter flyttade hon från skolan i Gyljen till Bränna, samtidigt som jag, ytterligare tre år senare valde vi samma gymnasium i Luleå (bodde områdena bredvid varandra) åt på Max varje gång inackorderingsbidraget kom, när vi var 16 år blev jag tillsammans med hennes styvbror och sen började våra barn födas, med ett års mellanrum Matilda 9706, Anton 9807, Frida 9911, Gustav 0010, Klara 0502, Oscar 0511 (Lucas07), vi har hela tiden haft hundar runt omkring oss och sen skoltiden har vi umgåtts som nära vänner, ibland med längre mellanrum mellan besöken och ibland träffas vi oftare, men vi har alltid funnits där för varandra hela tiden <3

2013 förlorade vi båda våra älskade pappor i samma hemska sjukdom :´(
med lite drygt en månads mellan rum, begravning, blomogram och sorgen har vi gått igenom sida vid sida.
När vi träffades så känner vi ungefär vi har kommit ungefär lika långt i vårt sorgarbete.
Våra pappors sista plats på jorden är ganska nära varandra.
Vi har följts åt på livets väg sida vid sida och hela tiden funnit styrka av varandra <3

"Riktiga vänner är som stjärnor Du ser dem inte alltid, men vet att de alltid finns där för dig"...

1 kommentar:

  1. Vilken lycka att ha en vän som du <3 Du skriver så ofantligt fint jag blir så rörd av dina fina ord. Stora kram till dej min fina vän.

    SvaraRadera