söndag 23 augusti 2015

Skolstart och vardag

Alla utom Frida har börjat skolan, en del med större förväntan än en annan. Men skolan är ett måste så det är bara att gilla läget. Frida börjar på måndag i en helt ny klass i en helt ny stad, min lilla flicka flyttar, precis som sin storasyster, åh vad det kommer att bli tyst och tomt på veckodagarna tur att helgen kommer fort!
 I och med att skolan börjar brukar vardagen ramla in och rutinerna kommer tillbaka igen. Det välkomna vi, kanske kommer middagar och motion också tillbaka?! Jag hoppas det...
Om en månad utökas min tjänst, med 5% det blir ju inte illa, jag lär ju bli stormrik.

 Gina och jag fick vara med om vårt första skarpa eftersök, helikopter färd mitt ute i ingenstans, avsökte ett ganska stort område med två till hemvärnsmän som kunde karta och kompass. Tyvärr hittade vi inget utan kammande noll, bitvis kändes det som om vi letade en knappnål i en höstack. Gina jobbade på bra och tack vare sökupplägget kunde vi lägga ut en material lega som hon fick hitta och i och med det fick hon sin belöning - den fina grönbollen.

Nu är lördagen slut och sängen väntar på mig, jag är ganska trött och sliten just nu, men det har nog med ålder att göra :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar