fredag 17 juni 2016

En regnig fredag

 Jag har fått kasta in handduken, nu kom min första sjukskrivning på flera år. Det är ju inte så att jag ligger och håller på att dö eller är inlagd på sjukhus, jag har problem med lite feber, bihålorna (Rinexin är grejen) och värk i de stora lederna inget allvarligt, alltså det är ju "bara" en vanlig förkylning. Egentligen är det jobbigt med förkylningar för jag har mycket mindre ork i flera veckor istället för att ligga pall fem-åtta dagar och sen är det över, mina förkylningar kan ligga och besvära mig flera månader.
Nu har Frida också fått sommarlov, Fridolina klarade sitt första år i Luleå med bravur. Att klara av allt som det innebär att bo ensam som 16-åring har hon fixat så bra. Skolan, mat, tvätt och pengar (eller nja pengar...) har hon roddat med högt betyg. På tal om betyg så är det också en fröjd att läsa, alla ämnen är höjda från Strandskolans tid och det känns så bra att det går bra för barnen för då är man som lyckligast. Det kan inte ens en förkylning eller sjukskrivning ta ifrån en.

 Jag har kommit i kontakt med en människa som älskar intriger och osämja, hur ställer man sig till en sån person? Tyvärr kan jag inte hålla mig borta från denna människa, det är en person som finns i min närhet vare sig jag vill det eller inte. Det är i nivån som gällde på högstadiet
"Linda har sagt att du har sagt att"...
"Men säg det inte till någon"...
Jag känner att detta tär på mig, LindaLagom pallar inte sånt här tjafs.

Idag inväntar jag matchen mellan Sverige-Italien. Hoppas Sverige gör en bättre match än den mot Irland.

2 kommentarer:

  1. Whiii va kul me nytt inlägg ;) Å stort grattis till F som fixat det så bra! Allt som räknas e väl, eller det mesta, att våra barn mår bra :) Men vi ska ju oxå må gott, så KOM IGEN NU LINDALEJON, ryt ifrån!!! Baaaam! Ses snart :)

    SvaraRadera
  2. Ogillar tjafs & förkylning.
    Ibland orkar man inte ignorera tjafs. Kram & krya på dig!

    SvaraRadera