fredag 13 januari 2017

Oxveckor

 Det känns verkligen i min kropp, jag är slut min kropp går på reserven jag har dock funnit frid att samla kraften hemma. Det är som när jag började åka skidor och framförallt skaita "skida-skida-staaaaavar" det går på automatik nu. Jag hoppas att förändringen kommer med ljuset, för nu blir det ljusare och ljusare för varje dag.
 Min älskade Volvo fick åka bärgare från Råneå igår, Matilda lånade den och blev stående efter E4:an som tur var där det var två filigt. Farligt att bli stående där, men som den fantastiska servicen ortens företagare besitter var bärgaren på plats drygt en timme senare. Nu väntar vi på domen på bilen, jag hoppas verkligen att det inte är något som ruinerar mig.

 Denna vecka blir en mördar vecka jobbmässigt, 60 timmar avverkas på jobbet min fantastiska belöning blir att jag får en veckas ledigt. Lite dumt att jobba så här intensivt då ledigheten inte kommer att kunna utnyttjas till fullo eftersom det kommer att behöva vilas. Jobbet i sig känns lite bättre, jag har satt på mig skygglappar och håller mina tummar att vi ska få möjlighet att fortsätta med att ha påverkningsbara scheman. Tas detta bort blir det ännu svårare för mig att fortsätta med nattarbete då H börjar sitt nya arbete, han kommer att jobba "dygn", vilket betyder att vi båda kommer att jobba nattetid. Frågan är ju vad som är bäst, att aldrig ses eller att alltid vara beroende av barnvakt under natten? Jag vet inte riktigt vad jag vill jobba med om jag inte kan vara kvar på natten, tidigare har ju hemtjänsten varit en verksamhet jag alltid trivts med att jobba på, lite fritt och eget ansvar, men... Jag har hittat på en ny tjänst som jag skulle vilja prova på, i Skellefteå kallades det för "avancerad undersköterska", man jobbar inom hemsjukvården som undersköterska för att underlätta för sjuksköterskorna, arbetsuppgifter lite mer inriktad på HsL istället för SoL. Men vete tusan om jag vill jobba i Skellefteå?! Eller så byter jag bana efter 20 år inom vården.



 Jag la in en beställning på matsmart.se igår, nu jävlar ska jag Kickstarta med "pulverdiet", det finns ingen annan utväg. Jag fixar det inte så nu ska jag testa detta. Målet är att gå ner i vikt, äta mindre och skippa sötsuget och godisätandet. Jag börjar med "renkur", planen är att köra en vecka åt gången. Känner mig taggad att köra igång och har några vänner som håller på med samma diet, "vlcd". Om det går bra kommer jag att uppdatera på bloggen, går det dåligt så kommer det inte att nämnas speciellt mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar