tisdag 10 januari 2017

En ask full med praliner.

 Trettondagshelgen spenderades i tre olika ishallar, Lucas hade Skoda Open i Part arena och Oscar mötte Luleå Hockey i Tornedalium/Övertorneå och söndag väntade Haparanda borta. Jag är glad att jag hade råffat åt mig denna helg så jag fick vara ledig och kunde åka på helgens alla matcher.
 Jag har börjat se över utbildningar, steg ett är att läsa in Engelska B egentligen skulle jag behöva satsa på Matematik B och Naturkunskap B (eller Matematik 6 och Naturkunskap 2B som det heter nu). Det ska jag ta tag i under januari, det blir via nti och är på distans via internet, vet inte om jag fattar matten med att läsa på detta sätt???

 Jag har valt att sätta på skygglappar tjocka som betongväggar, det är för min egen överlevnad jag har inte den styrka som krävs att vara på frontlinjen när vissa förändringar kommer att behöva göras. Jag väljer att blunda bara göra det jag måste och verkligen göra allt jag kan för att inte bry mig. Det är ändå ingen idé, jag kan inte förändra saker och ting, sen har jag ingen lust att föra alla andras talan som själva väljer att stå på sidan och bara tycka när ingen annan hör.
Min energi börjar tryta och jag känner att jag ligger på en terriers mentalitet, vare sig det gäller från läktaren i en ishall, på personalmöten eller parkeringsplatsen på Coop, jag måste tagga ner och bli som folk.

 Eftersom det är nytt år så har jag fått nya förhoppningar om att Gina och jag ska ut på tävlingsplanen under 2017, men i och med vårt långa uppehåll har Gina lagt på sig några olater, bland annat ljud, det värsta jag vet... Från och med i år gör man om lydnadsklasserna så jag har möjlighet att backa i tävlingsklass och det har jag valt att göra, eftersom att vår stabila grund har fått stora sprickor i sig backar vi i träningen. Med att Gina slagit på ljud och lite stress blir det en pärs i platsläggning under gång, jag måste nöta "off-knappen" och att hon inte ändrar riktning i sin kropp isamband med återgångar till hunden. Men vi behöver komma igång med det här, för utvecklingen är så underbar att få vara med om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar