tisdag 18 juli 2017

Halvlek på semestern

Jag tror detta är den sämsta sommaren, vädermässigt, någonsin som jag kommer ihåg i alla fall. Det regnar och blåser nordlig vind dag ut och dag in. Vädret gör att man blir som paralyserad och gör ingenting. Jag hade ju kunnat storstäda och rensa hela huset, men njaaa inte blir det något sånt inte...

Linda-Marie Erikssons foto.

Under sommaren har jag kommit till ett beslut att tyvärr pensionera Gina inom brukset, jag tycker att det blir för påfrestande för henne att tävla i denna gren då hennes energi och ork inte riktigt är vad den ska vara. Men jag kommer att träna mig själv att lära mig att träna in vissa saker med henne då hon är en perfekt läromästare. Så till nästa hund ska jag ha en helt annan plan med inlärningen av vissa saker. Nu för tiden har vi kommit igång med lydnadsträningen och mitt mål är att tävla i lydnadsklass 2 under hösten, det är nya moment så det har varit lite svårt att skapa rätt kedja i att träna in momenten. Sen är jag lite ringrostig, det är två år sen jag tränat på detta sätt. 



Linda-Marie Erikssons foto.
Oscar på fisketävling i Affe´s pöl
.



Under förra veckan hade båda grabbarna Hockeycamp i Övertorneå och det tycket de båda var jätte roligt. De fick nya kompisar och massa istid. Benen värkte på kvällarna och de var trötta vi har masserat fötter och ben tills de har somnat. Mobilerna har inte behövts laddas många gånger under den veckan. Förutom att de har gått bra för dem på isen, fysen och bollspelen är jag så fruktansvärt stolt över deras sociala kompetens, det gör mig nästan tårögd när jag tänker på hur de kan passa in i helt okända grupperingar, mammahjärtat svämmar över.


Vi blickar framåt och hoppas på bättre väder under men väderprognosen ser inte så bra ut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar