torsdag 3 maj 2018

Dundret

Hem Ljuva Hem, Borta bra men hemma bäst osv...
Vi hade halvbra väder alla dagar och det var trevligt med massa frisk luft och samvaro. Tyvärr var pistarna inte i topp kvalité i och för sig får man ta det till viss del eftersom detta är sista helgen på säsongen, men eftersom att de hade fullt pris på skidpassen så tycker jag att de iallafall kan pista backarna efter stängning så att de håller bättre. Nu var det väldigt moddigt och det var kört skoter mitt i backarna som gjorde att det var spår och hårda kanter. Nog gnällt om det.
Det är länge sen jag åkt slalom och det kändes i mina lår, hur det brände efter bara några minuters åkning. Jag fattar inte hur jävla otränad jag måste vara???

 Linda-Marie Erikssons foto.


Grabbarna åkte hela dagarna och de är ju så stora nu så man hinner inte riktigt med i deras tempo, men de var ju snälla och väntade in mig ibland eller så varvade de mig. 


Linda-Marie Erikssons foto.      Linda-Marie Erikssons foto.


Vi har delat en liten boendeyta på sju personer, men det har gått hur bra som helst, inget kaos överhuvudtaget. Alla har haft ordning på sina saker och hållt sig på sin kant så inga större sammandrabbningar har uppstått. Sen har vi ju varit utomhus 90% av tiden vi varit vaken, men jag är stolt över att sönerna skött sig så bra. 


Linda-Marie Erikssons foto.


Campinglivet är ju ganska speciellt, det är som om alla barn leker och bråkar med varandra, föräldrarna är avslappnade utan en massa´måsten och stress, man umgås med varandra på ett annat sätt än när man är hemma. Det har varit mycket mindre skärmtid för oss alla under helgen.


Linda-Marie Erikssons foto.

Vi har haft en underbar helg och nu längtar vi efter sol och bad, nedräkningen till Kos har börjat på allvar nu. Dessa resor är ju beroendeframkallande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar