onsdag 16 maj 2018

Händige Manny

Igår åkte jag över med färjan till Östra sidan och hamnade hos Zandra på Röduppsholmen, vi hinkade kaffe och gick igenom appen "Pinterest". Sagolis så det fanns många fiffiga och fina hembyggda saker, till och med jag fick lust att bygga något och då anser jag att jag verkligen har tummen fastnitad mitt i handen.
"Men det här kan ju inte vara så svårt att bygga?!" utbrast jag flera gånger.

Relaterad bild

Kommer ni ihåg Handy Manny, jag skulle vara lite som honom och ha hans verktygslåda. Det är nog så att det fina vädret gör att jag vill göra saker på gården (jag kan inte kalla min gård för trädgård) jag hade nog önskat att jag varit lite mer pysslig. 


Bildresultat för bygg din egen torkställning

Blommor i olika krukor är betydligt mer lättskötta än stora rabatter, jag har en rabatt som emellanåt innehåller ganska mycket ogräs.

Bildresultat för lastpallar trädgård






Dessa varma dagar har jag iallafall fått bort massor av löv från gräsmattan, och det är en stor bedrift då jag helt seriöst tror att vi har miljonersmiljoner löv på vår gård.

Linda-Marie Erikssons foto.

För ca sex veckor sedan fick jag en blomma av en mycket nära vän, jag såg denna blomma som en liknelse med vår vänskap, jag fick absolut inte låta den dö. Alla som känner mig vet att jag är en av få människor som dödar både Svärmorstungor och Garderobsblommor, men jag har vårdat denna underbara sommarblomma så igår planerade jag ut den och den är vacker som en dröm.

Linda-Marie Erikssons foto.

1 kommentar:

  1. Så underbar blomma! Jag gillade trallbänken. Jag började tom fantisera var jag skulle placera den. Att bygga den är ju inte så svårt (måste ju målas och gjutas betong också) men att ha tid att göra det.

    SvaraRadera