lördag 19 maj 2018

Materiella ting

Det är rart med barn och deras husdjur- hundar...
Förra veckan hade jag lämnar min systemkamera på köksbordet och under en timme var Riva ensam i köket och hade då roat sig med att öva sig på fotografering, min Nikon D3300 är nu obrukbar...

Bildresultat för nikon d3300

 Jag ringde Folksam eftersom att jag har hemförsäkringen hos dem, via mitt fackförbund. Men där gick jag ju verkligen på en nit. Jag har ju alltid hört att ärligheten vara längst så jag sa som det var att vår hund förstört min kamera, men han upplyste mig att försäkringen INTE täckte något om en hund har förstört det. Sen hade jag inte heller tillägg "Drulle" så kameran hade inte ersatt även om det inte var en hund som förstört den. Varför i helvete har jag en försäkring om den inte täcker när olyckan är framme?! Näää då ska man ha massa tillägg så försäkringen blir flera hundar kronor dyrare.
 Försäkringar och Bränsleskatten gör mig förbannad på riktigt!!!

 Nu är jag i valet och kvalet att köpa en ny, jag vill verkligen ha en kamera men jag är inte så duktig på att arbeta med bilderna efter de är tagna. Sen är det ju en kostnad på ca 4000 kronor just nu innan semester och resa. Jag har spanat in en Canon 1200d, den ska vara en nybörjarkamera som fått bra recensioner. Frida har en Canon så då kan vi låna objektiv med varandra och hon kan lära mig de olika menyerna.


Bildresultat för canon eos 1300d


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar