tisdag 15 oktober 2019

Höststök


Jockfall

Igår åkte Matilda och jag med hundarna till mina gamla skogsstigar mitt emot Jockfall. En strospromenad blev det, ca 3 kilometer som tog nästan en timme. Hundarna rusade, busade, snosade och lufsade på. 

Ösa 5 mån, Riva 2,5 år, Spana 1,5 år o. Gina 7år 8 mån 

Vi har så snälla tikar, inget bråk i ledet. Nästan så vi har blivit bortskämda då vi hittills inte haft ett hundslagsmål trots att vi har både tikar och hanar i olika åldrar och raser ändå är det ordning i ledet, hittills iallafall...

 Full fart framåt...

Jag älskar hösten, med dessa färger och luften som blir så frisk och kylig. Det enda som känns tungt med hösten är mörkret, som nattarbetare ser jag inte dagsljus när jag jobbar och sover. Det känns som om jag har för lite energi i min reservtank för att klara av denna mörka tid som kommer oss till mötes. Det känns tungt och jag gruvar mig i förtid.

 Riva

Björnen sover Björnen sover - inte ännu...


Mina fina stövlar.

Idag har vi fixat LBG:n inför vintern, takbox, extraljus och vinterdäck = check.
Nu hoppas jag att H tar med sig pärlan till jobbet och tvättar upp henne inför vintern...


LBG:n 


 "Äpplet faller inte långt från trädet"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar