fredag 25 oktober 2019

Latmasken

 Känner mig så pass oföretagsam så det slår över till lathet...
Det är som om inget blir gjort och det gör mig så frustrerad jag ska börja med dagens lista. En klok medarbetare sa en natt att hon har börjat göra en lista varje dag med tre olika saker hon ska göra för det är så lätt att hon fastnar framför tv:n eller med en tidning/bok och sen passerar en hel dag utan att något sker. Visst ska man ha "slödagar" men kanske inte dagar som blir veckor och sen övergår till månader?!
 Jag skulle ha två stående punkter på min lista och det är promenad och hundträning. För vi har fått ett eventuellt datum för Anlagstestet, alltså ett test som visar hurvida Spana är lämplig för att få gå Patrullhundsutbildningen. Tanken är att ha lydnaden och spåret ganska påbörjat innan dess, eller iallafall grunderna för lydnad och spår. Sen kommer jag få jobba med Spanas gripande och figruantlek, intresset för människor finns men det kan alltid jobbas på så hon älskar människor och det är värt att leta upp dem även när orken tryter.




 Igår var jag till Luleå och såg Mia Skäringer "Avig Maria NMFTG", den var väldigt tänkvärd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar