lördag 17 oktober 2020

Vara eller icke vara det är frågan det.

Nästan ett år sen sist och livet matar på, dagar blir veckor som övergår till månader.

 Jag har ett nytt jobb eller det är bara ett vikariat, fick äntligen prova på att jobbar som undersköterska i Hemsjukvården. Överkalix kommun provar att ha två undersköterskor i medicinska teamet som ska hjälpa arbetsterapeut, sjukgymnast, sjuksköterskor och hemtjänsten. Tänk att jag var en av de som fick chansen att utveckla verksamheten. Vi har haft ganska fria tyglar att tillsammans med enhetschef och sköterskor styra upp en fungerande verksamhet. Det är så givande och utvecklande att jag till och med trivs med att jobba måndag - fredag 07:00-16:00. Arbetstiden som jag tidigare tyckte var ett straff  till mänskligheten är helt okej just nu, det är en fröjd att få sova i sin säng varje natt.  

 Lucas har bytt lag, så han och två till Öif:are spelar med Kalix HC. Än så länge fungerar det med körningar, skolan och logistiken runt om. Mycket tack vare Matilda och Frida, de hjälper oss med middagar och sovplatser om det kniper, vad skulle vi göra utan de?!
 Oscar tog beslutet att lägga skrillorna på hyllan och hans intresse ligger i motorer, det kollas Blocket och olika epatraktorer dagligen. Han väntar bara på att fylla 15 år så han får skriva och klara av teoriprovet.


 Skogen, försöker ta mig ut när jag kan och det är helt underbart. Årstiden spelar ingen roll det är lika rofyllt att traska runt i skogen. Ibland efter upptrampade stigar och andra gånger offroad. 


                                                         Min fina Gina, snart nio år.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar