måndag 19 oktober 2020

19 oktober

 "Det är ingen vanlig dag för det hade varit pappas födelsedag, hurra hurra hurra"...

  Pappa skulle ha fyllt 67 år idag, jag gissar att han kanske skulle ha jobbat till och med nu, kanske skulle han ha fortsatt att jobba på timmar. Han gillade att jobba. Det var ett sätt för honom att identifiera sig med sitt arbete. Jag tänker på honom jätte ofta, med värme och otrolig saknad. Jag tror att han varit och hjälpt oss med sånt som ingen annan hjälper oss med nu för tiden. Sett till att vi haft våra familjemiddagar i Jockfall men bara på hans lediga helger. Han hade varit väldigt delaktig och stolt över mina barn och deras intressen. Jagat med J och P, nu när de är i hans och farfars gamla jaktlag. 

 Han skulle nog ha ringt var och varannan dag gett mig förvarningar om snö och halka då han tvivlade att jag hade körkort som gällde i dessa väder. Alltid börjat samtalet med frågan; vilken kommun jag befinner mig i just idag, bra för att retas litegrann.

 Hans stol gapar ännu tom... Sju år har inte läkt sorgens hål, det sköljer över en alltid då och då...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar