måndag 21 mars 2011

Trött o. less

Vårsolen strålar där ute och temperaturen är precis lagom för en hel dag utomhus med skoter körning, korvgrillning och pulkaåkning...
Ändå sitter jag här inne och känner att orken är nästan slut, jag borde verkligen städa för det börjar bli lite snuskigt här inne, jag hatar att städa!
Ännu mer hatar jag att städa då jag känner att jag måste, jag vet att en del tänker: "herre gud det är bara att göra det sen" men jag har inte orken att gör det sen och det är lika förbannat tråkigt att göra det senare!!!

Helt seriöst, undra om det skulle kännas bättre med att anlita en städfirma som kommer varannan vecka och veckostädar kök, vardagsrum, hallar och toaletten?
Eftersom att städningen gör att jag mår dåligt kanske jag skulle prova på att "leja" bort den, speciellt nu när jag gått upp till 100% igen,???
Hmmm utnyttja RUT?!
Jag ska nog ringa ett samtal och fixa detta en gång för alla...

Men först ska jag klä på oss och ta mig ut med gossarna och hoppas att vårluften fyller på mitt energiförråd!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar