onsdag 2 mars 2011

Härliga mars...

Det var länge sen jag "orkat" göra något aktivt, hela februari har jag inte tagit mig ut på någon motion, förutom promenader först var det latmasken som tog mig sen kom kylan och sista veckan har huset invarderats av massa magsjukebaciller, men nu är jag/vi Fit for fight.

Mars månad full med nya utmaningar och jag vill ha flera mil i mina ben.
Igårkväll hann jag med både en jogging/promenad tur på fem kilometer sen in och hämta pjäxor och bilnyckeln för att åka upp till Lappberget och prova mina "nya" behandlade skidor.
Blir lite konfunderad över mina favvoskidor, skulle behöva en snabbkurs i skidteknik, för jag har alltid bakhalt och vad beror det på?
Att spannet är felmärkt eller är det så att jag inte orkar/kan trycka ner spannet?
Mina nya stavar var heller ingen hit, de kändes för korta och dåliga "handfästen", men så blir det när man är dumsnål :/.

Idag är alla friska, Frida har fått vara hemma på grund av "karens" tiden, 48 timmar efter sista kräkningen.
Vi vill ju inte smitta ner någon med denna hemska sjuka!
Annars är vardagen tillbaka igen och det är jobbelijobb hela helgen lång, mamma pratade om att ta Lucas och Frida till Jock och det tackar vi ju inte nej till ;)
Matilda som haft reskriktioner hela förra veckan och sen blivit sjuk kommer att vara med sina kompisar, man måste ju ta igen allt man missat i metropolen Bränna.
Antar att det blir någon ridtur för henne också under veckan.

Ikväll är det "mixgympa" det har jag velat prova på, kanske jag åker på det ikväll?!

Nu ska vi ut och njuta av våren!!!

Tack och Hej leverpastej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar