måndag 18 april 2011

Vårdcentralen

Känns som om jag har klippkort på VC :/


Förra måndag var det Matilda som hade tid på grund av henne onda rygg, igår råkade en häst trampa henne på hennes nageltrång tå vilket resulterade i att hela nageln var glömd av köttslamsor -så det var ju bra att åka in akut och få lite lokalbedövning och skära upp halva tån.
Idag har jag fått vara med Oscar som vi misstänkte hade vattkoppor (vet inte om det var det) men efter besök hos VC visade CRP 100 och det blir Penicillin för honom.
Påsklov veckan är räddad, vi blir bara inne och hemma, jätte roligt...


Jag tycker verkligen inte om att springa på vårdcentralen, jag känner mig som en äkta hyprokondiker, men de här gångerna har ju barnen varit sjuka på riktigt - vilket är bra då man går dit, så det inte är i onödan...


Oscar såg en affisch på lungorna och hjärtat i doktor rummet och frågade: 
-var i kroppen är det där?
-ser du att det finns i kroppen? svarade doktorn
-jaaaa
-det är våra lungor som vi andas med och där i mitten är hjärtat, förklarade doktorn.
-då har matilda dåliga lungor, för hon andas så tungt!!!
-du ska nog bli läkare då du blir stor?!
-nääää först ska jag bli polis för min lillebror ska bli en tjuv!!! men när jag blir lika gammal som du då kanske jag kan bli doktor.... 


Älskade unge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar