måndag 28 maj 2012

Du-kan-inte-ta-mig...

Det är Gina och min nya lek, påhittad av den förstnämnda :)
Min plan att vinna leken är att överlista denna underbara 14 veckors valp, så det gäller att inte ha bråttom då man ska iväg när hon bjuder in till denna roliga lek, enligt henne...
Då gäller det att leka,leka,leka,leka,leka med en annan lek som hon finner roligare än "du-kan-inte-ta-mig" leken samt en näven med godis som avslut och belöning i bilburen eller hallen då jag måste ta fast henne :)






Yenna är alldeles för snäll med Gina.
Det är som om hon fryser till is då Gina börjar leka "lilla bytet" med Yennas öron, någon enstaka gång har hon "hurvar" ihop Gina, som då backat några timmar innan det är dax igen för en lite testomgång.
Matilda och jag konstaterade igår att Yenna är den snällaste hunden som finns <3

Flex blir äldre och äldre och nu har jag börjat inbilla mig att han inte mår bra, så jag ska boka ett veterinär besök till honom. 
Jag tycker att han blivit så trött och orkeslös, frågan är om det bara är åldern eller om han verkligen har något problem med hjärtat eller något annat. Jag vill verkligen inte att han ska ha ont eller behöva lida.





         

1 kommentar:

  1. Vilken härlig valp! :)
    Hoppas lek-träningen går galant!

    SvaraRadera