torsdag 10 maj 2012

Hm det sket sig - igen

Alind maskin resa för anställda var bokad och betald med bindande anmälan och givetvis var jag inbokad, såg det som en välbehövlig brake från "mammalivet", möta Prag i försommarens blomser, underbart.




Tills vi fick veta datumet.....
Avresa från Kallax fredag 1 juni..... Matilda fyller 15 år den 2 juni *suck* .... vill ju fira henne, hennes år till vuxenlivet krymper och jag som mamma behöver vara hemma och vägleda/vakta henne denna dag .... efter långt övervägande, diskussioner med dottern för att höra hur hon kände och ville att jag skulle göra och ett klanderfritt valborgsfirande från dottern och hennes närmaste vänner och en perfekt vikarie för mitt mammajobb (mormor) beslöt jag mig för att åka till Prag....

"Säg den lycka som vara för evigt?"
Min äldsta dotter har tillbringat hela hösten och våren i församlingshemmet och kyrkan för att bekänna sin kristna tro <3.
Pingsthelgen blir det konfirmation, var jag stensäker på MEN nääädå det är nya tider och gissa vilken dag konfirmationen äger rum, jooo givetvis den 3 juni kl.11:00 *suck* ...

Är det någon som försöker säga mig någonting?!
4700 kronor är inbetalt dottern säger "ÅK mamma det är du värd, mommo är ju med mig".... men mammahjärtat säger nej,nej,nej... ELLER???

Dilemma...

2 kommentarer: