lördag 26 maj 2012

Lydnadstävling

idag var det dax för Klubbens första lydnadstävling och jag tror det flöt på ganska bra, bara ett litet missöde men jag tror ingen tänkte på det så vi kom nog undan med det :)

Igår var jag i upplösningstillstånd och hade lust att hänga mig, men efter att ha lusläst regelboken i lydnad hela förmiddagen så tolkade jag att det inte var ett krav för auktoriserad tävlingssekreterare utan bara auktoriserade tävlingsledare.

Idag har jag bara kunnat luta mig tillbaka och njuta av alla ekipagen som var så duktiga, målet är inställd på lydnadsklass III men min lilla "garding-dog".
Gina och Yenna kom med och fick socialträna lite bland hundar och människor, de skötte sig mycket bra, Gina kunde till och med lägga sig i klubbstugan och somna så sött <3.

"man ska inte kasta sten då man sitter i glashus"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar