måndag 22 oktober 2012

-10 grader

Ja gott folk nu går vi mot vinter.
Jag gillar då det bli kallt och det knarrar så under fötterna <3

En av alla bra saker med att bo i Överkalix är våra fantastiskt fina årstider.
Sommaren är varm, hösten färgfylld och hög frisk luft, vintern kalla och frostiga, vårvintern underbar och våren slaskig och blöt....

Vardagen vandrar vidare och jag börjar känna ett behov att bara ligga i soffan vissa dagar, ta igen mig helt enkelt.
Gina halkade i diket igår och fick en liten kvist i benet/låret så hon har ett sår där och veterinären ordinerade vila och att tvätta rent såret två gånger per dag.
En olycka händer så lätt.

Matilda har varit i Stockbäcken på praktik måndag-fredaghon tyckte det var bra, men jag vet inte om jag tyckte det :/
jag fick en aning om hur det kommer att vara nästa höst då hon kanske inte ens bor hemma!!!
Näää jag tror jag vill att hon sa gå natur här hemma istället :)
Eller det är ju en del av livet att barnen ska flytta hemifrån, det är ju det vi uppfostrar våra barn till, att kunna vara självständiga och kunna stå på egna ben, men kanske inte så 16 åring?!
Men jag vidhåller att jag vill kunna ge henne den utbildningen hon vill gå, men jag har ett krav och det är att hon ska läsa in de kurser så hon har möjlighet att läsa vidare på universitetet direkt efter gymnasiet.
Det är ett rimligt krav tycker jag!

Sista tidens samtalsämne runt middagsbordet har varit att alla är lika mycket värda och att man måste våga stå mot grupptycket när man vet att gruppen gör fel!!!

Nu ska jag koka mig kaffe och skvallra med min vän träsktrollet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar