tisdag 30 oktober 2012

En olycka kommer ensam....

Söndag hände nästa olycka, gina och Holly lekte i köket och i hög fart springer Gina in i köksinredningen och bara tjöt av smärta och kunde inte alls belasta bakbenen. När jag kom hem på måndag morgon var hon ännu halt så vi fick oss en akut tid på djursjukhuset i gammelstan. Där röntgade de Gina och kunde se att det inte var en fraktur på knäet, då gjorde de ett titthålsoperation för att se om det var inflammation i leden. Egentligen förstår jag inte riktigt varför eftersom hon inte hade några symtom på inflammation.
 Två timmar låg hon på operationsbordet och jag hann bli så himla orolig...
Så summan av kardemumman blev att hon har en rejäl svullen vadmuskel och hon fick  antinflammatorisk och smärtstillande medicin "metacam".
 Sen fick jag påtalat att Gina var väldigt mager, vilket i sin tur kan göra att hon skadar sig eftersom hon inte har något skydd som dämpar smällarna hon kan få när hon springer in i saker, så nu har jag ökat maten till Max...

Idag har snön kommit och stannat på marken, det blev genast mycket ljusare och det är ju skönt.
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar