onsdag 29 maj 2013

Veckan som gått

Luften gick ur mig måndag förra veckan så jag har varit lite "off".
Ibland sker det saker som vi inte riktigt kan planera eller påverka, framtiden får utvisa hur det blir och det enda jag kan göra är att vänta :/.

Jag backar bandet till söndag den 19 maj och lydnadsklass tävling i Kalix.
Vi var sju ekipage från Övekalix brukshundklubb som skulle tävla och det var som en riktig "lagtävling".
En av oss hade denna tävling som en träningstävlingen, hon visste att poängen inte skulle räcka till ett första pris.
Vi kammade hem alla topp placeringar i samtliga klasser :)
1:a placering appellklass spår Tom Bohman och ZePiras Hemulen (Ginas bror)
Lydnadsklass 1 vann jag med ZePiras Lilla-My
Lydnadsklass 2 1:a plats Zandra Oskarsson med Jebas Zoegas
                        2:a plats Linnea Andersson Husets Elliots Chili
                        3:dje plats AnnaLena Kaati Nilsson med Rottrobis Lynx Jr
Lydnadsklass 3 1 plats Ida Andersson med Hassemans Unni


Några av Överkalix brukshundklubb tävlingsekipage.

Det var en jätte rolig dag på Kalix brukshundklubb, gemenskapen var på topp och att det gick bra för alla var ju ännu roligare.

Platsliggning 9.5 poäng, "ändra bakben, nosar".
Platsliggningen gjordes efter lydnadspasset vilket gjorde mig nervös och jag blev lite stirrig när planeringen blev fel ,Gina fuskar och sätter sig innan min kommendering, men domaren ser inte det, kanske för att vi var nio stycken på platsliggningen.
Tandvisning 10 poäng.
Mitt kommando på tandvisningen är ett "argt" sssssitt och gumman sitter still medans domaren kollar hennes tänder :).
Linförighet 8.5 poäng, "snurr sent sitt, position".
Jag gör något fel innan jag går på lydnadsplanen för Gina har skit snyggt fotgående, men jag vet inte vad jag gör för fel??? Gasar jag upp henne för mycket eller är jag otydlig på att nu är det fot och inte med lek?!
Läggande 10 poäng.
ingen kommentar på det :)
Inkallning 10 poäng, "bra tempo"
Jodå, hon gjorde en rivstart så gräsmattan flög :)
Ställande 10 poäng, "snyggt"
men älskade gumma har ett perfekt ställande :)
Apportering 9 poäng, "reser sig"
Osäkert moment för oss, noll dagen före och nio idag, hon hoppade mot apportbocken så frambenen lyfte från marken.
Hopp över hinder 10 poäng.
Helhetsintryck 9.5, "något sprallig"
Lydnads ettan gick sist i Kalix och Gina hade överladdat, jag har inte riktigt rätta knicket vid uppvärmning så hela lydnadspasset fick jag dämpa henne med lugnande beröring inför varje moment, jag kände att hon var lite för på :)

Poäng: 190.5 (max poäng är 200)
fyyyy fan vad vi är bra!!!

Inkallningssträckan 10 poäng :)


Sen har jag hunnit med ett Stockholmsbesök med Jon Bon Jovi med AnnaLena, Carro och Peter.
Det var en trevlig tripp, lite shopping massa promenader och underbart god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar