fredag 4 december 2015

Segt som Karlssons kalasklister

Det går som segt just nu, kan bero på mycket jobb och lite solljus, under november-februari det är tyngst att arbeta natt det är som om man missar solljuset det är mörkt när man går och lägger sig och det är mörkt när man stiger upp. Sen har min rygg kraschat ihop, jag har börjat ta massage men det räcker inte, jag måste tänka på någon slags regelbunden träning och det gäller framförallt i praktiken. Har bokat in privata yoga-pass efter jul, en gång i veckan 90-60 minuter sen är tanken att jag jobbar med det passet hemmavid, men under det ledda passet blir det väldigt mycket fokus på avslappning, hemma blir det nog med så att jag harvar igenom övningarna, det känns långt borta det där med meditation, andning och avslappning MEN jag måste ju börja någonstans. Nu ska jag försöka ta tag i fenomenet stress, men jag känner mig verkligen i underläge...
 Från och med 1 januari går jag ner till 85% igen, det känns väldigt skönt. Det har varit roligt att göra något nytt men jag vill inte jobba 100% då man blandar natt och dag. Sen har det garn tjorvat med min lön, jag har inte fått betalt för november utan "bara" min vanliga nattjänst. Lönekontoret hotade med att göra dubbel betalning nästa månad men det känns ju APDÅLIGT, ekonomin var ju den främsta anledningen till varför jag utökar tjänsten i november och december, irriterande som tusan!

 "Nu får det vara nog".... ang vikten det gick ju väldans bra i fem veckor sen började fusket med fika och gosaker nästla sig in igen och nu står det still och jag "hinner" inte motionera - Årtusendens bästa bortförklaring! Tanken i morse var att åka några varv i Lappberget medan pojkarna tränar, men nu har jag redan duschat och åker på kaffe på Mejerigatan istället.  Orkar inte åka skidor ikväll!
I morgon ska jag på firmafest, trerätters middag och livemusik står på programmet, det blir ju trevligt.
Sen har Oscar match mot Narvik både på lördag och söndag.

Nu ringer taxiklockan och körningen innerfattar Storbäcken - AnnaWikmansvägen :)

2 kommentarer:

  1. Denna stress, ett gissel på alla sätt. Kul du ska börja med yogan. Kanske får med dig på något pass också.

    SvaraRadera
  2. Ja gud vad vi stressar i vår generation. Vi vet att det inte är bra men vi stressar på ändå..

    SvaraRadera