fredag 11 december 2015

Upphängd och nersläppt

Jag har varit ledig i två dagar och varit alldeles utslagen, sovit på soffan två hela dagar.
Känner mig en aningens förkyld som om någonting är på gång men för pigg för att vara sjukskriven men det är någonting som inte riktigt är som det ska, jag brukar inte vara så här trött. Medan jag legat på soffan och dvalat har Henrik haft semester två dagar och börjat med Lucas rum, nu har han fått upp gipsskivor och extra isolering, vi har beställt tapeter, köpt takfärg och golv. Målet är att rummet ska vara klart innan julafton, det är en pappa som har dåligt samvete som arbetar på i 190 km/h.

 Jag har börjar rota efter bra schäferlinjer, bara utifall att.
Först fastnade jag för en kennel och en speciell tik och av en händelse skulle tiken paras till våren, jag hade möjligheten att träffa tiken i skarpt läge och tyckte om hennes arbetsinsats, men inte hur det var utanför arbetet, tyvärr! Annars hade detta varit en suverän kennel att ta ifrån, men det föll mig inte i smaken och jag vet så väl vad jag inte vill ha. Då lyftes blicken till en annan ung tik som jag sett arbeta i Tåme som påminner väldigt mycket om Gina, en förarvek mindre tik som arbetar på bra, lugnt och metodiskt, har kontaktat tjejen som har tiken och det kommer att komma en parning under 2017. Jag har dragit ut MH och MT diagram, veterinärstatus och tävlingsresultat på tik, föräldrar och syskon till tiken och föräldrarna, det ser bra ut. Hane är ännu inte bestämd så jag kan inte gräva i hans stamtavla ännu.

Nattöppet ikväll och Vippabacken stod för middagen, det är nya tider nu för mig och Henrik. Ingen av barnen följde med en stannade i Kalix och de andra tre valde kompishäng på Bränna istället för att äta med oss, det är nya tider nu och våra barn börjar blir stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar