torsdag 22 september 2016

Det planar ut

Likt en båt så planar det som ut, den föregående uppförsbacke känns inte lika besvärlig idag. Det gäller att hitta tillbaka till de vardagliga guldkornen i vardagen så blir det lite lättare.
Mina guldkorn är mina barn och deras vardag, att jag får vara en del i deras liv och att jag har möjlighet att få följa dem nära inpå, det gör mig extra glad en dag som denna.
Till helgen är vi ledig så då ska jag verkligen försöka ge mig en spark i rumpan och göra klart inför hösten, jag borde få rensa skrotet från bygget av hundhuset.
Men är det fint väder på lördag så lockat Rikkti Dokkas, en heldag ute i naturen skulle få mig att må bra, kanske skrotet får vänta till nästa vecka?! "Varför göra det idag när vi kan göra det en annan dag?!"....

Jag fick se LAS listan och insåg att jag jobbat åt Överkalix kommun i halva mitt liv!!! Det kom lite som en chock, alltså lite drygt 18 år har jag knegat, fast det är åt samma arbetsgivare så har jag ju haft olika placeringar inom olika områden, men fatta 18 år?!?!

Gina har varit på egen upptäckt färd, hälsat på grannarna ca 1 km härifrån, suttit på deras altan och haft det bra, sen blev hon hem skjutsad, odåga Gina...



Bildresultat för höstbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar