tisdag 13 september 2016

Ledig


Det är så skönt att få vara ledig, förra veckan var min 50 timmars arbetsvecka och det känns i kroppen på måndag morgon klockan 07:00. På grund av hög arbetsbelastning var jag helt slut i måndags så jag tog mig en riktigt "mollardag", det betyder att jag inte gjorde någonting efter jag steg upp ca 12:00, eller en timmes promenad innan jag lagade middag och efter det hade pojkarna eldat bastun så vi tog oss ett bad, underbara liv.
 Eftersom latmasken tog mig igår väntade höstpysslet på mig idag, så jag har börjat att plocka bort utemöbler, planerat vår Syren som vi fick av Drugge-klanen (bättre sent än aldrig) och räfsat lite löv, kanske känns det lite bättre till våren när alla biljoners löv ska väck.




Grabbarna har varit på säsongens första friåkning, det blev lite allvarligt snack i omklädningsrummet grabbarna emellan, ett förtroende vänner emellan. Tänk hur många förtroenden och hemligheter de kommer att delge varandra i dessa omklädningsrum. Den yngre har rantat runt en stund i isladan och en annan i Bullerbyn hoppandes på Piller-tvillningarnas studsmatta, det är grejer det, Vi hinner inte riktigt med vårt lilla yrväder, han hinner överallt. 






Ännu en försämring är gjord och jag har börjat överväga en förändring, men jag vet inte om jag egentligen vill förändra. men det känns lite nödvändigt eftersom att jag saknar förtroende.

"man saknar inte kossan förrän båset är tomt"....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar