lördag 2 december 2017

100% dagtid...

I snart ett år har jag fått prova på att jobba heltid, allas rättighet, under dagtid och jag ställer mig frågan är detta vad Svensson eftersträvar???
Jag håller på att bli kvävd av att jobba så här, jag har ju ingen som helst fritid att göra någonting annat än jobba, äta, skjutsa barn och sova för att sedan nästa dag väckas av mobilens ilskna alarm klockan 05:30 FEM dagar i veckan... Jag tycker att detta är ett straff att måsta masa sig iväg vareviga vardagsmorgon. Men att alltid vara ledig röda dagar och helger är ju så underbart och speciellt då man har skolbarn, men man är ju aldrig ledig någon dag under deras skollov.
 Jag har vridigt och vänt på detta med arbetstider så jag har fått sömnproblem, eller egentligen är det inte arbetstiderna som är fått mig sömnlös, det är hur jag ska göra med min arbetssituation..
Plus och minus vägandes mot varandra, arbetsuppgifterna har studerats, organisationer och verksamheter har jämförts, kollegor och arbetsledare likaså.
Varför känns det som om det andra alltid är det bättre??? Att gräset är grönare på andra sidan...


Sara Anderssons foto.
Saras vackra änglaspel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar