torsdag 21 december 2017

Sömnlös i Bigbäcken

 När det är mycket som cirkulerar i mitt huvud så försämras min sömn något kopiöst, jag har inga bekymmer att somna på kvällarna, men jag vaknar vid 02:00-03:00 och kan omöjligt somna om... 
I morse eller natt hann klockan bli 02:40 innan jag vaknade och tankarna började mala, det som stör mig nu är en händelse med sönerna som från ha varit utagerad och löst fått nytt syre och blossat upp till klimax, människor som egentligen inte har något med saken att göra har lagt sig i och det höll på att få konsekvenser utan rim och fason. Det är ju tur att vi föräldrar har kunnat samtala och reda ut saker och ting innan dessa illvilliga människor dundrar in med sina åsikter bakom ens rygg.

 Det andra som stör mig lite är arbetssituationen, valet att gå tillbaka till vården är gjort och jag ser fram emot det, det ska bli roligt att smyga omkring på natten som katten. Samtidigt som jag känner att jag sviker andra människor med att lämna den arbetsplatsen jag är på. Jag hatar att göra val i mitt liv. Det som fick mig att gå tillbaka är bland annat arbetstiderna, att jobba 7-16 vardagar och vara "ledig" varje kväll (då man ändå är helt slut som artist) och röda dagar är inte min grej. Jag saknar mina skogsturer och lediga vardagar så jag kan jobba röda dagar och kanske få mig en ledig dag under barnens skollov. Det har varit väldigt lärorikt för mig att sadla om under ett år och göra något helt annat än det jag arbetat med i hela mitt liv. Det har även fått mig att inse att det är med människor jag vill jobba, jag tycker om att ta hand om att jobba med omvårdnad i äldreomsorgen.
De resultat jag ser i det jobbet är mer värdefulla för mig.  

 Julen nalkas och jag ser fram emot min julledighet, är "arbetslös" i tio dagar så jag ska njuta för detta kommer aldrig ske igen Det ska bli skönt att bara få vara med familjen och rå om varandra, det behöver, vi en paus från skolan och alla måsten så vi får ladda upp batterierna innan vårterminen drar igång, då ska vi vara fulltankade av energi och ork :).

Eftersom jag ändå är vaken och vi ligger efter drar jag till jobbet en timme tidigare, då hinner jag förbereda för de badrummen som ska ut utan anmärkningar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar