tisdag 6 februari 2018

En klämdag.

Sist jag jobbade på Brännagården hade vi Timecare, ett påverkningsbart schema, nu är det fasta schema vi kör efter och då ser det ut som detta, två helger efter varann och en singel tisdag efter jobbar helg, men vi har 30 veckors schema så jag måste jobba dessa hästveckor två gånger om året så det är inget att gnälla om. Förra fredagen hann jag med en längre skogstur med skidorna, dryga milen och två timmar i friska luften satt som smäck i våra kroppar. Jag älskar dessa turer, tankarna vandrar som skidorna glider fram efter snön. Jag får en känsla av tacksamhet av dessa turer, tacksamhet över min familj, mitt liv och vår hälsa. Dessa turer ger mig så mycket energi.

Linda-Marie Erikssons foto.


Linda-Marie Erikssons foto.


Linda-Marie Erikssons foto.

Linda-Marie Erikssons foto.

Förutom fördelarna med att få vara ute betydligt mer med mitt nygamla jobb fick jag ta del av lönespec och jag har ju vetat att jag gått ner i lön med att jobba dagtid, har ju inget ob-tillägg under dagtid, men att det skulle vara drygt 4000 kronor efter skatt och med 15% mindre arbetstid hade jag nog förträngt.

Jag uppmanar även här på Bloggen att alla som kan att boka sig en tid på närmaste Blodcentral, vi räddar liv om vi delar med oss av vårt blod.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar