torsdag 1 februari 2018

Februari 2018

 Jag är glad att januari är över, det har varit en arbetsam månad, ena benen framför det andra och inte tillåta tröttheten ta över, men nu är det februari och mina lediga vardagar kommer åter. Jag längtar efter mina skogsturer med skidorna i vårsolens strålar. Jag börjar med att avverka 30 timmar under helgen, det är priset för mina lediga vardagar, men när det känns tråkigt att jobba helgen så får jag komma ihåg hur det var att jobba 7:00-16:00 fem dagar i veckan.

 Annars under årets första månad hände ju en del saker, Frida klarade teorin och körkortet var hennes, att barnen får körkort är som en slags milstolpe även i föräldrarnas liv. Matilda har fått jobb, denna gång en nattjänst som hon trivs bra med, detta efter hon insett att den utbildning hon påbörjat inte riktigt var hennes grej. Oscar fick sina första betyg och jag kan bara konstatera att de var okay, men det finns potential att höja flera av dem. Förutom att jag kommer att få vara ute i skogen under lediga dagar så kommer jag att ha mer tid och energi att hjälpa/piska sönerna med skolarbeten.


 Vi har äntligen bokat en resa till medelhavet, den 25 maj åker vi till Kos på semester. Det blir en tvättäkta charterresa med All-inclusive och transfer.






1 kommentar: